De coronacrisis raakt iedereen, ook onze vakmannen en vakvrouwen bij Viessmann. Hoe beleven zij nu hun werk en hoe blijven ze goed voor onze klanten zorgen? Luc Klooster, sinds 5 jaar werkzaam bij Viessmann als hoofd Technische Dienst. “Het grootste voordeel is dat ik helemaal geen files meer heb, maar het contact met de mensen blijft een gemis.” Verhalen van de werkvloer in de coronacrisis, deel 12.

Zoals bijna alle collega’s werkt Luc veel vanuit huis. Twee dagen per week is hij op kantoor te vinden. Blij omdat hij geen files meer heeft, maar de gezelligheid van collega’s is toch wel een groot gemis. 

Hoe beleef jij je werk nu tijdens deze coronaperiode?

“In het begin heel onwennig. Je kan de mensen niet meer in de ogen kijken, maar inmiddels vind ik het thuiswerken ook iets positiefs hebben. Het scheelt mij enorm veel reistijd en de afleiding thuis is ook kleiner. Ik ben echt trots op het team. Hoe snel zij zich hebben aangepast. Dat vind ik echt knap, maar de gezelligheid is wel een groot gemis. We lachen wel tijdens een Hangout, maar dat is toch anders.”

Wat vind je het leukst aan je werk bij Viessmann?

“Toch wel de afwisseling. Ik ben verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de hele Technische Dienst. Geen dag is hetzelfde. Wij weten in de ochtend niet hoe de dag gaat verlopen en hoe druk het wordt.” 

De Technische Dienst is verantwoordelijk voor de dienstverlening na verkoop en bestaat uit de Binnendienst en Buitendienst. “

Onze monteurs zijn de hele dag op pad om onze klanten te helpen met het inbedrijfstellen van o.a. warmtepompen en te ondersteunen waar nodig. En is er een storing, dan gaan we daar ook direct op af. Binnen helpen wij onze klanten telefonisch. Vaak zijn dit service technische vragen, maar ook onderdelen die besteld worden. Soms draai ik ook ‘gewoon’ mee en dat vind ik heerlijk om te doen.” 

Wat maakt het werken bij Viessmann zo bijzonder?

“Viessmann heeft de kwaliteit hoog in het vaandel staan. Zij zullen nooit innovaties op de markt zetten voordat deze uitgebreid getest zijn. Dit is echt uniek. Daarnaast is Nederland echt een land met groeipotentie. Om daar je steentje aan bij te mogen dragen is mooi.”

“Daarnaast merk je aan alles dat het een familiebedrijf is. Tijdens deze crisis lag de focus continu op onze gezondheid. In het begin was het lastig om aan mondkapjes en handgel te komen dus dan zorgt Viessmann dat ze die zelf maken. Een ander voorbeeld is de communicatie die wij als teamleiders elke week hadden. Agendapunt 1 was de status en gezondheid van onze collega’s. Hoeveel zijn er ziek, hoe gaat het met ze? Maar er werd ook direct duidelijk gecommuniceerd dat we alleen in geval van nood monteurs naar buiten mochten sturen. Gezondheid gaat voor het verdienen van geld. Dat vind ik dus echt fantastisch om te horen.”

Rob Viessmannvakman

Neem contact op

Heeft u een vraag voor ons?

Wij zijn maandag tot en met vrijdag bereikbaar via het onderstaande telefoonnummer of e-mailadres.

+31(0)10 - 458 44 44 E-mail verzenden

Lees meer verhalen van Viessmannvakmannen

Viessmannvakman Danny

"Als ze een boodschap nodig hebben rij ik meteen voor ze naar de winkel."

Lees zijn verhaal

Viessmannvakman Henry

"Het meest mis ik mijn collega's."

Lees zijn verhaal

Viessmannvakman Alex

"Klanten zijn soms verwonderd dat leveringen gewoon dorogaan."

Lees zijn verhaal