De coronacrisis raakt iedereen, ook onze vakmannen en vakvrouwen bij Viessmann. Hoe beleven zij nu hun werk en hoe blijven ze goed voor onze klanten zorgen? “Ik heb nog steeds intensief contact met de klant, alleen nu telefonisch. Iedereen is heel begripvol.” Verhalen van de werkvloer in de coronacrisis, deze week Alex van Dinther, accountmanager Utiliteit.

Hoe beleef jij nu je werk, tijdens deze coronacrisis?

“Vroeger was ik 80% op pad en 20% werkte ik thuis, nu werk ik 100% thuis. Dat is wel vreemd natuurlijk. Gelukkig kan ik veel per mail en telefoon afhandelen. Ik mis wel de interactie met mijn klanten hoor. Vaak schets ik wel eens op een A4 een hydraulisch schema om iets te verduidelijken en dan zie ik aan het gezicht van mijn klant of het duidelijk is. Nu is dat veel lastiger. Het voordeel van thuiswerken is dat ik geen reistijd meer heb. Ik heb dus ook meer tijd om aan mijn klanten te besteden. En gelukkig gaan de opdrachten gewoon door. Het contact met collega’s gaat meestal via de telefoon of via gezamenlijke beeldvergaderingen."

Wat staat er vandaag op het programma?

Ik handel mijn mail af van de afgelopen dagen. Ik heb ook nog een vijftal offertes uit te werken. En, ook heel fijn, een opdracht bevestigen. Gelukkig lopen deze gewoon door. Daarnaast ga ik veel mensen bellen. We zouden een installatie vernieuwen in een verzorgingstehuis, maar de installateur mag in verband met het coronavirus niet beginnen. Heel logisch natuurlijk. Gelukkig is er geen nood aan de man. Anders worden er wel maatregelen getroffen hoor.”

Hoe lang werk je al bij Viessmann?

“Ik werk met heel veel plezier al bijna 18,5 jaar bij Viessmann. Ik werk voornamelijk in het zuiden van Nederland en ben verantwoordelijk voor utiliteitsprojecten. Je moet dan denken aan sportcomplexen, ziekenhuizen, maar ook zware industriële complexen. Mijn klanten zijn vaak adviseurs en installateurs.” 

Wat vind je het leukst aan je werk bij Viessmann?

“Vooral de variatie van het werk. Het bedenken en opstellen van hydraulische principes, het advies geven over het verduurzamen van installaties. Maar ook het bezoeken van klanten, het opnemen van installaties bij renovatie en het uitwerken van offertes en na opdracht het begeleiden en opleveren van installaties maakt het werk heel afwisselend. Viessmann heeft een zeer uitgebreid pakket aan producten. De ene keer ben ik over een gaswandketel in cascade opstelling aan het praten en de andere keer over een warmtepomp, zonnecollector systeem of een industriële ketel van 10 MW. Altijd gaat het over het duurzamer maken van installaties.”

Wat is het meest bijzondere dat je in de afgelopen weken hebt meegemaakt?

“Wat ik mooi vind, is dat iedereen heel begripvol is in deze crisis. Iedereen probeert elkaar te helpen en houdt rekening met elkaar. Ook klanten, ze snappen het als een offerte wat langer op zich laat wachten. Ze hebben begrip voor de situatie. En sommigen zijn soms best verwonderd dat onze leveringen gewoon doorgaan. Mensen vinden dit bijzonder, maar we proberen echt zoveel mogelijk door te laten gaan. We willen er voor onze klanten zijn.”

Danny Viessmannvakman

Neem contact op

Heeft u een vraag voor ons?

Wij zijn maandag tot en met vrijdag bereikbaar via het onderstaande telefoonnummer of e-mailadres.

+31(0)10 - 458 44 44 E-mail verzenden

Lees meer verhalen van Viessmannvakmannen

Viessmannvakman Danny

"Als ze een boodschap nodig hebben rij ik meteen voor ze naar de winkel."

Lees zijn verhaal

Viessmannvakman Henry

"Het meest mis ik mijn collega's."

Lees zijn verhaal

Viessmannvakman Jos

"Ik ben onder de indruk van ieders aanpassingsvermogen."

Lees zijn verhaal