De coronacrisis raakt iedereen, ook onze vakmannen en vakvrouwen bij Viessmann. Hoe beleven zij nu hun werk en hoe blijven ze goed voor onze klanten zorgen? Cliff van Hoeven, service coördinator Technische Dienst, is net bij Viessmann begonnen. “Ik hoop dat ik snel een bezoekje kan brengen aan het hoofdkantoor in Duitsland. Ik hoor hier zoveel positieve verhalen over!” Verhalen van de werkvloer in de coronacrisis, deel 6.

Als we Cliff bellen zit hij op een bijna leeg kantoor in Capelle aan den IJssel. Het is wel even anders nu. “Ik ben 1 maart gestart bij Viessmann en was net begonnen aan mijn inwerkperiode, maar dat loopt nu totaal anders. Gelukkig heb ik vandaag een afspraak met mijn buddy Anthony. Hij helpt mij mijn kennis bij te spijkeren.”

Hoe is het voor jou om in deze coronacrisis ingewerkt te worden?

“Ik had net kennisgemaakt met mijn collega’s en was de eerste week met een aantal monteurs op pad geweest toen we te horen kregen dat we zoveel mogelijk vanuit huis moesten werken. Dat was wel even schrikken. Ik heb wel een koeltechnische achtergrond, maar de producten zijn compleet nieuw voor mij. Gelukkig heeft Viessmann een online academie en heb ik op deze manier veel producttrainingen kunnen volgen.”

Hoe zien je werkdagen er nu uit?

“Ik probeer op maandag, donderdag en vrijdag op de zaak te werken. Thuiswerken is voor mij lastig omdat ik een zoontje van twee jaar heb, die nu natuurlijk de hele dag thuis is. Mijn vrouw is zwanger en aangezien zij ook thuis aan het werk is, proberen wij de zorg voor hem af te wisselen. Gelukkig is hij op maandag altijd bij oma en opa. Op kantoor luister ik met collega’s mee en probeer ik zelf ook wat telefoontjes te beantwoorden. Uiteraard wel op gepaste afstand. Ik maak onderhoudsafspraken, beantwoord e-mails en help klanten met vragen. Gelukkig lukt me dat al aardig. Ik probeer dus al echt mee te draaien. Wat erg fijn is, is dat ik Anthony als buddy heb. Van hem leer ik veel. Hij is ook regelmatig op kantoor. En als hij er niet is stel ik mijn vragen aan Luc, mijn leidinggevende, of aan mijn collega’s van de buitendienst.”

Je werkt nu 2,5 maand bij Viessmann. Wat is je indruk?

“Laat ik vooropstellen dat niemand iets aan deze situatie kan doen, maar het is natuurlijk niet fijn om in deze tijd te starten. Het mooie inwerkplan is door de coronacrisis compleet in de war gegooid. Veel gaat nu online of via de telefoon. Maar ik vind desondanks de sfeer heel gemoedelijk. Iedereen is heel collegiaal en leeft mee. De Technische Dienst is een leuke club met mensen.” 

“En ik ben best trots dat ik al redelijk kan meedraaien. Ik heb al klanten blij gemaakt. Viessmann heeft een uitgebreide database met veel voorkomende meldingen en storingen en dat is fijn. Zeker als ik merk dat klanten dankbaar zijn voor de snelle hulp.” 

“Ik kijk wel uit naar een normale situatie. Dat iedereen weer op kantoor is. En dat je alle collega’s weer ziet. Ik mis dat wel. En ik ben ontzettend benieuwd naar het hoofdkantoor in Duitsland. Ik hoop dat ik snel een bezoekje kan brengen, want ik hoor hier heel veel positieve verhalen over!” 

Danny Viessmannvakman

Neem contact op

Heeft u een vraag voor ons?

Wij zijn maandag tot en met vrijdag bereikbaar via het onderstaande telefoonnummer of e-mailadres.

+31(0)10 - 458 44 44 E-mail verzenden

Lees meer verhalen van Viessmannvakmannen

Viessmannvakman Danny

"Als ze een boodschap nodig hebben rij ik meteen voor ze naar de winkel."

Lees zijn verhaal

Viessmannvakman Henry

"Het meest mis ik mijn collega's."

Lees zijn verhaal

Viessmannvakman Alex

"Klanten zijn soms verwonderd dat leveringen gewoon dorogaan."

Lees zijn verhaal