De coronacrisis raakt iedereen, ook onze vakmannen en vakvrouwen bij Viessmann. Hoe beleven zij nu hun werk en hoe blijven ze goed voor onze klanten zorgen? “Gelukkig is de tijd aangebroken dat klanten weer bezoek willen.” Verhalen van de werkvloer in de coronacrisis, deze week Stefan Dessens, accountmanager sinds 1 maart.

Als we Stefan bellen zit hij samen met collega Stephan in de auto. Ze komen net terug van een klant en Stefan is blij dat hij eindelijk op pad mag. “We zijn vandaag in Zoetermeer geweest, bij een adviseur die een energieconcept wil uitwerken. En zojuist hadden we een afspraak bij een van onze klanten die een project met vakantiewoningen heeft. Wij gaan ze helpen met het inbedrijfstellen van de warmtepompen.”

Hoe beleef jij je werk tijdens deze coronacrisis?

“Voor mij is vooral de start heel vreemd geweest. Ik begon 1 maart bij Viessmann en twee weken later zaten we met z’n allen thuis. Dat was natuurlijk heel lastig. Ik zou veel met collega’s meegaan en ingewerkt worden en nu zat ik in één klap thuis. Ik ben in het begin echt zoekende geweest. Zeker omdat ik een andere technische achtergrond heb. Online heb ik veel trainingen gevolgd en ik heb veel gebeld met consumenten die een aanvraag hadden gedaan. Daar leerde ik enorm veel van.”  

“Gelukkig is de tijd aangebroken dat klanten weer bezoek willen, dus nu rij ik volop met collega’s mee. Over een maand ga ik alleen op pad in Oost-Nederland. Ik ben verantwoordelijk voor het gebied van Groningen tot Limburg.“

Wat vind je het leukst aan je werk bij Viessmann?

“Ik heb ontzettend veel uitdagingen bij Viessmann. Ik ben verantwoordelijk voor de bestaande, niet-seriematige woningbouw. Dit betekent dat ik installateurs zoek die met Viessmann willen werken en dat zijn niet zomaar installateurs. We zoeken bedrijven die passen bij Viessmann. Die kwaliteit echt vooropstellen. Daarvoor krijgen ze bij ons veel extra’s in de vorm van trainingen, ondersteuning op marketinggebied, leadaanbreng en nog veel meer.”

“Daarnaast biedt Viessmann mij veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Dat was voor mij de reden om bij Viessmann te starten. Je merkt dat Viessmann een familiebedrijf is. In deze vreemde tijd zorgen ze gewoon goed voor je. Vanuit Duitsland krijgen we regelmatig updates over hoe we ervoor staan en daaraan merk je ook dat de gezondheid van de eigen mensen - ze hebben het zelf altijd over familie als ze over de medewerkers praten - voorop staat.”

“Ik heb ook hele gezellige collega’s. Iedereen staat ervoor open elkaar te helpen. We hebben een vrij nieuw team en iedereen is bereid om een stapje extra te doen voor elkaar.” 

Hoe ziet een dag er voor je uit?

“Sinds vorige week is mijn werk weer een beetje normaal geworden. Ik ben nu elke dag op pad. Dat is wat ik wil. Langs bij klanten, tussendoor wat telefoontjes, offertes nabellen. En thuis doe ik mijn administratie. Ik heb van de week mijn eerste partner aangesloten bij Viessmann. Hartstikke leuk!”

Rob Viessmannvakman

Neem contact op

Heeft u een vraag voor ons?

Wij zijn maandag tot en met vrijdag bereikbaar via het onderstaande telefoonnummer of e-mailadres.

+31(0)10 - 458 44 44 E-mail verzenden

Lees meer verhalen van Viessmannvakmannen

Viessmannvakman Danny

"Als ze een boodschap nodig hebben rij ik meteen voor ze naar de winkel."

Lees zijn verhaal

Viessmannvakman Henry

"Het meest mis ik mijn collega's."

Lees zijn verhaal

Viessmannvakman Alex

"Klanten zijn soms verwonderd dat leveringen gewoon dorogaan."

Lees zijn verhaal