Ze hebben officieel geen vitaal beroep, maar onze vakmannen die nu ‘gewoon’ onze klanten bedienen, of het nu een offerte, levering of spoedklus betreft, zijn voor ons onmisbaar. We delen tijdens de coronacrisis hun verhalen van de werkvloer. Deze week collega Theo Bruijnzeel van onze binnendienst: “Ik val in de risicodoelgroep, dus was een van de eersten die thuis zat.” 

Theo is net klaar met het controleren van de prijslijst als we hem bellen. “Op 1 augustus verschijnt de nieuwe prijslijst. Daar ben ik afgelopen weken heel druk mee geweest. Gelukkig weet ik dat iedereen altijd weer blij is als deze verschijnt.” 

Hoe beleef jij nu je werk, tijdens deze coronacrisis?

“Ik heb een hoge dwarslaesie en val daardoor in de risicodoelgroep. Ik ben dus al vrij snel thuis gaan werken. Ik moet zeggen dat ik het in het begin best gezellig vond, mijn zoon was ook thuis. Maar nu hij op stage is, vind ik het veel te stil. Ik heb wel veel contact met mijn collega’s via de telefoon en via Hangouts, maar nu ben ik op het punt gekomen dat alles wel weer terug mag naar normaal. ”

“Ik ben trouwens verrast dat alles zo makkelijk doordraait. Alles en iedereen werkt gewoon door, dat had ik van tevoren niet gedacht.”

Hoe lang werk je al bij Viessmann?

“Ik ben de nestor van de familie (hahaha) en werk al 33 jaar bij Viessmann. Ik begon op de afdeling Verkoop als commercieel medewerker binnendienst en later als  hoofd verkoopbinnendienst. Door een motorongeluk was ik anderhalf jaar uit de roulatie om te revalideren. Al die tijd hield ik contact met mijn collega’s, maar terugkeren in mijn oude functie was geen optie.” 

“Nu werk ik gelukkig weer vijf dagen in de week. Officieel vier uur per dag, maar ik zie mijn werk echt als mijn hobby, daarom werk ik meestal wat meer. Omdat ik veel ervaring en productkennis heb, ben ik nu verantwoordelijk voor offerteteksten, opdrachtbevestigingen, documentatie en de prijslijst. Ik ben een echte ketelman, dus als er vragen of offertes zijn voor hogedrukstoomketels zorg ik daar graag voor.” 

Wat vind je het leukst aan je werk bij Viessmann?

“Viessmann heeft altijd goed voor mij gezorgd. Er is altijd plek voor mij geweest en dat waardeer ik enorm. Ik ben ook heel blij met mijn collega’s. Ze zijn heel hulpvaardig. Halen altijd een bak koffie voor mij en maken echt tijd voor mij als ik ze nodig heb. Maar het leukste vind ik dat ik mag werken met de mooiste producten ter wereld. Onze producten zijn de Mercedes van de verwarmingsketels, daar ben ik echt trots op. Het design is prachtig en je hoeft niet bang te zijn dat klanten zeuren dat iets niet goed werkt. Elke klant die met onze producten werkt weet dit ook gewoon. Ik verwarm zelf ook al ruim 30 jaar mijn huis met een Viessmann en overweeg nu de omschakeling naar een warmtepomp, uiteraard van….”

Rob Viessmannvakman

Neem contact op

Heeft u een vraag voor ons?

Wij zijn maandag tot en met vrijdag bereikbaar via het onderstaande telefoonnummer of e-mailadres.

+31(0)10 - 458 44 44 E-mail verzenden

Lees meer verhalen van Viessmannvakmannen

Viessmannvakman Danny

"Als ze een boodschap nodig hebben rij ik meteen voor ze naar de winkel."

Lees zijn verhaal

Viessmannvakman Henry

"Het meest mis ik mijn collega's."

Lees zijn verhaal

Viessmannvakman Alex

"Klanten zijn soms verwonderd dat leveringen gewoon dorogaan."

Lees zijn verhaal