Viessmanvakman aan het woord: “De basis van een goede klantrelatie is doen wat je zegt en je afspraken nakomen”

Het einde van de coronacrisis lijkt in zicht gelukkig. Maar nog steeds zijn de effecten voelbaar. Hoe beleven onze vakmannen en vakvrouwen hun werk en hoe blijven ze goed voor onze klanten zorgen? We delen hun verhalen. Deze week collega Chris Weultjes, Product- & Salesmanager New Business: “De menselijke kant van Viessmann is voelbaar. Zowel naar collega’s als naar klanten”.  

Chris is net een maand in dienst als we hem bellen. Velen kennen Chris al want hij heeft al heel wat jaren ervaring in de markt van warmtepompen. Als we Chris bellen is hij in zijn woning in Kampen. Hij is net verhuisd met zijn vrouw en zoon van 11. We zijn benieuwd wie Chris is en wat zijn achtergrond is en natuurlijk wat hem aanspreekt bij Viessmann.

“Op de VSK 2006 raakte ik geïnspireerd door buitenlucht als bron voor verwarming”

“Ik ben ooit via een adviesbureau in de installatietechniek gerold. Ik had een commerciële opleiding maar was altijd al met techniek bezig. Ik sleutelde altijd graag aan mijn eigen fietsen en brommers. Tijdens de VSK 2006 werkte ik voor een cv-ketel merk en ik weet nog goed dat ik op die beurs geïnspireerd raakte door buitenlucht als bron voor verwarming. Ik voelde toen al aan dat dit de toekomst was, maar ja die cv-ketelmarkt bleek zo traditioneel. Ik wilde 100% bezig zijn met warmtepompen. Daarom heb ik, na gewerkt te hebben voor diverse ketelmerken, in 2017 de overstap gemaakt naar een warmtepompleverancier. Hier heb ik mij beziggehouden met het complete adviestraject met name voor installateurs, woningcorporaties, ontwikkelende aannemers en voorschrijvende instanties.”

Waarom die overstap naar Viessmann Nederland?

“Bij Viessmann Nederland krijg ik de uitdaging om mij te richten op zowel productmanagement als sales. Die combinatie spreekt me erg aan. Ik wil van buiten naar binnen werken om succes te hebben. Mijn ervaring zorgt ervoor dat ik precies weet waar de behoeftes liggen en de juiste mensen ken in de markt. Viessmann is een prachtig merk en heeft genoeg potentie om een mooie positie in te nemen bij de verduurzaming van Nederland. Hier ligt mijn uitdaging, waarin ik altijd alles op basis van een goede relatie aanvlieg. Dat betekent voor mij: Doen wat je zegt en je afspraken nakomen.”

Mooi familiebedrijf

Je werkt nu ruim een maand bij Viessmann. Wat is je indruk? “Mijn indruk is heel goed. Het is een prachtig familiebedrijf en de directeur heeft een duidelijke visie met ambitieuze doelstellingen. De menselijke kant van Viessmann is voelbaar. Zowel naar collega’s als naar klanten. Ik merkte dat al tijdens de eerste week met de BBQ. De sfeer is heel prettig en bijzonder. Uiteraard is er wel werk aan de winkel, maar dat is alleen maar leuk.” 

“De producten zijn van bijzonder hoge kwaliteit en dé USP is natuurlijk het geluidsniveau. Als je kijkt naar de Duitse methode ‘Schallrechner’ dan blinken wij daar echt in uit. Verder vind ik de eenvoud van de productenrange en de universaliteit tussen de componenten en units echt top. Verder valt mij op dat het beheer op afstand ook van zeer goede kwaliteit is. Hier kan de installateur echt voordeel aan behalen.”

Rob Viessmannvakman

Neem contact op

Heeft u een vraag voor ons?

Wij zijn maandag tot en met vrijdag bereikbaar via het onderstaande telefoonnummer of e-mailadres.

+31(0)10 - 458 44 44 E-mail verzenden

Lees meer verhalen van Viessmannvakmannen

Viessmannvakman Danny

"Als ze een boodschap nodig hebben rij ik meteen voor ze naar de winkel."

Lees zijn verhaal

Viessmannvakman Henry

"Het meest mis ik mijn collega's."

Lees zijn verhaal

Viessmannvakman Alex

"Klanten zijn soms verwonderd dat leveringen gewoon dorogaan."

Lees zijn verhaal