De coronacrisis raakt iedereen, ook onze vakmannen en vakvrouwen bij Viessmann. Hoe beleven zij nu hun werk en hoe blijven ze goed voor onze klanten zorgen? Geert van den Biggelaar, business development manager is pas 1 januari bij Viessmann begonnen. “Ik kan klanten alleen tevreden houden als ik zelf 100% achter het product sta!” Verhalen van de werkvloer in de coronacrisis, deel 16.

Als we Geert bellen is hij aan het werk in zijn tuinhuis. Dit is tegenwoordig zijn kantoor sinds de coronacrisis want het huis zit vol met zijn 4 kinderen😉.

Hoe is het voor jou om in coronatijd ingewerkt te worden?

“De coronacrisis is al even aan de gang. Ik weet dat niet alles zou gaan zoals je mag verwachten. Desondanks ervaar ik de inwerkperiode als heel prettig. Iedereen maakt tijd voor mij vrij en dat is fijn. Gelukkig ken ik de markt goed dus ik ben vooral bezig om de producten beter te leren kennen. Wat mijn goede keuze voor Viessmann telkens bevestigd is dat ik iedere dag weer verrast wordt door de kwaliteit en de toepassingsmogelijkheden van de producten”. 

“Als ik zie hoe alles van A tot Z uitgewerkt is voordat een product op de markt komt. De combinaties in het product zelf zijn gegarandeerd inclusief boilers, buffervaten. Echt super. En dan ben ik blij dat ik voor dit merk gekozen heb!”

Hoe zien je werkdagen er nu uit?

“Ik werk in de ochtend eerst alle mail bij en ga klanten nabellen op offertes. Ook volg ik online trainingen. Het bezoeken van klanten, op verzoek in verband met corona, is gelukkig ook gestart en dat is toch wat het beste werkt. Ik vind contact via de computer en telefoon een mooi middel, maar ik wil toch het liefst persoonlijk kennismaken. Elkaar in de ogen kijken en voelen wat een klant nodig heeft is in mijn ogen het meest belangrijk.”

Wat vind je het leuks aan je werk?

“Klanten helpen met oplossingen vind ik het leukste dat er is. Met Viessmann ga ik op zoek naar installateurs die zichzelf serieus nemen als vakman en kwaliteit écht belangrijk vinden. Ik wil mijn klant graag tevreden houden en dat kan alleen als ik 100% achter het product sta”. 

“Ik was laatst met een collega bij een klant die had nog een Viessmann installatie van 37 jaar oud en het toestel draaide nog. Dan zie je dus hoe uniek de levensduur is, maar ook de garantie dat er bepaalde onderdelen nog steeds op voorraad zijn.” 

Waar kijk je naar uit? 

“Ik kijk wel uit naar een normale situatie want die heb ik natuurlijk nog niet meegemaakt bij Viessmann. Het vrij bezoeken van de klanten en haar opdrachtgevers, dat iedereen op kantoor is. En dat je alle collega’s weer ziet. Dat werkt wel het beste. En ik ben natuurlijk ook ontzettend benieuwd naar het hoofdkantoor in Duitsland. Iedereen die ik spreek geeft aan dat je daar echt ziet hoe de Viessmann kwaliteit tot in alle punten kieren is doorgevoerd. Ik hoop dat ik snel een bezoekje kan brengen en natuurlijk het liefst met klanten.”

“Viessmann Nederland is een gemoedelijke, overzichtelijke organisatie met een gigantisch bedrijf op de achtergrond. Niet iedereen weet dat. Het is mijn uitdaging om dit de komende tijd bekend te maken want we hebben grote ambities. Viessmann als kwaliteitsmerk verdient echt een toppositie in de Nederlandse markt.” 

Rob Viessmannvakman

Neem contact op

Heeft u een vraag voor ons?

Wij zijn maandag tot en met vrijdag bereikbaar via het onderstaande telefoonnummer of e-mailadres.

+31(0)10 - 458 44 44 E-mail verzenden

Lees meer verhalen van Viessmannvakmannen

Viessmannvakman Danny

"Als ze een boodschap nodig hebben rij ik meteen voor ze naar de winkel."

Lees zijn verhaal

Viessmannvakman Henry

"Het meest mis ik mijn collega's."

Lees zijn verhaal

Viessmannvakman Alex

"Klanten zijn soms verwonderd dat leveringen gewoon dorogaan."

Lees zijn verhaal