Rob Schijvenaars werkt nu bijna een half jaar bij Viessmann. Samen met collega’s werkt hij aan de  verdere professionalisering van onze technische dienst. Rob kwam wel in een warm bad, niet in een gespreid bed, vertelt hij. "De collegialiteit is groot, ook internationaal. Het is heel familiair. En we zijn aan het bouwen aan de organisatie. Dat vind ik leuk. Ik ben niet iemand die volgens een boekje te werk moet gaan of binnen zit achter een spreadsheet. We werken hier echt samen ergens naartoe."

Het goede gevoel tijdens de gesprekken én de kans om iets op te zetten in Nederland, dat bracht Rob naar Viessmann. "De strategie van Viessmann in Nederland helpen opzetten en uitvoeren en met veel nieuwe mensen Nederland gaan veroveren, dat leek me wel wat. Mijn rol is die van teamleider of servicemanager, geef het beestje een naam. Mijn doel is de Nederlandse serviceafdeling verder uitbouwen en professionaliseren. Nieuwe collega’s naar binnen halen, servicepartners zoeken, processen opzetten en verbeteren. Het is heel divers, elke dag is een verrassing en daar hou ik van."

Internationale werkomgeving

"Viessmann is internationaal een groot bedrijf met toch ook hele korte lijnen met buitenlandse collega’s. Het voelt echt als familiebedrijf, ongeacht die grootte en afstand."

"Die internationale omgeving was voor mij trouwens best een verrassing. We zijn Viessmann in Nederland op de kaart aan het zetten en daarvoor zat ik binnen no time met internationale collega’s online. Ik kan je vertellen: tot 1 juni kon ik hooguit 'Hello' zeggen, dat was het. Maar als je elke week een uur in een Engelstalige meeting zit pak je die taal snel op. Het gaat vrij goed nu. En het is hartstikke leuk om in een andere taal actief bezig te zijn met collega's."

Samen bouwen aan de organisatie

"Wat mij tot nu toe het meest is bijgebleven is de warmte van alle collega’s. Ook de collega’s die op afstand werken. Dat familiare gevoel is sterk, zelfs online. Heb je een vraag, dan zeggen ze: ‘Rob, kom maar even online, dan helpen we.’ Iedereen maakt meteen ruimte voor elkaar. Collega’s vragen ook altijd eerst hoe het gaat, thuis en op het werk."

"Ik ben onder de indruk van het aanpassingsvermogen van mijn directe collega’s. We groeien, dus er komen vaak nieuwe collega’s bij. De afdeling verandert daardoor continu. Iedereen gaat daar goed mee om, helpt elkaar, werkt samen. Ondanks de hectiek die er heerst en alles wat er op ons afkomt, is er een soort van rust binnen onze Technische Dienst. Iedereen weet: het loopt nog niet allemaal even soepel, dus we zijn er ook open over naar elkaar dat er dingen misgaan. Ongeacht die drukte vormen we een eenheid met elkaar. Samen zijn we aan het bouwen."

Wereldwijd bekend A-merk

"Mijn verwachtingen voor de nabije toekomst zijn hoog. We hebben een topproduct dat wereldwijd bekend staat als absoluut A-merk. Ik voel aan alles dat Nederland er ook klaar voor is. We krijgen vaak van installateurs terug dat ze verrast zijn over de hoge kwaliteit van onze producten en hoe stil onze warmtepompen zijn."

"Het lukt ook goed om installateurs aan ons te binden. Als je servicepartner bent, dan ben je een collega en zo behandelen we jou ook. We zijn er altijd voor je. Ook daarin is het familiegevoel van Viessmann sterk."

Rob Viessmannvakman

Neem contact op

Heeft u een vraag voor ons?

Wij zijn maandag tot en met vrijdag bereikbaar via het onderstaande telefoonnummer of e-mailadres.

+31(0)10 - 458 44 44 E-mail verzenden

Lees meer verhalen van Viessmannvakmannen

Viessmannvakman Danny

"Als ze een boodschap nodig hebben rij ik meteen voor ze naar de winkel."

Lees zijn verhaal

Viessmannvakvrouw Barbara

"Nooit gedacht, maar paperless werken kan dus prima."

Lees haar verhaal

Viessmannvakman Arend-Jan

"Ontbijten met de directeur op afstand. Hoe leuk is dat!"

Lees zijn verhaal