Viessmann treedt toe tot de Formule ´E´

Allendorf (Eder), Duitsland / Coventry, VK, 21.9.2017 – De Viessmann Group, een internationaal toonaangevende fabrikant van verwarmings-, industriële en koelsystemen, treedt toe als sponsor van de Formule ´E´. Vanaf komend seizoen 2017/18 wordt de van oorsprong Duitse familieonderneming een officiële partner van het Panasonic Jaguar Racing Team in het FIA Formule E kampioenschap – een raceklasse voor racewagens met een elektromotor. Dit werd donderdag 21 september bekend gemaakt bij de officiële lancering van de nieuwe bolides in het Britse Coventry.

In het 100e jubileumjaar maakt de in 1917 opgerichte onderneming zich op voor de volgende eeuw. Zoals onze hele wereld, ondergaat ook Viessmann een omvangrijke technische en culturele verandering; “Binnen tientallen jaren zeggen we voorgoed
vaarwel tegen het olietijdperk. Het FIA Formule E kampioenschap staat symbool voor deze verandering. Het partnerschap met Panasonic Jaguar Racing maakt ook onze ontwikkeling hierin zichtbaar”, aldus Maximilian Viessmann, lid van de Raad van Bestuur. “Wij nemen graag deel aan deze verschuiving en verheugen ons op het eerste gezamenlijke seizoen.”

Al tientallen jaren is Viessmann betrokken bij diverse wintersporten, wat de internationale bekendheid van het merk duidelijk heeft doen stijgen. Nu zal de “dubbele – S” op zwarte ondergrond in de Formule ´E´ de aandacht trekken. Langs deze weg wil Viessmann zijn naamsbekendheid verder aanscherpen en innovatieve producten een nieuw platform geven. “In de “Formule ´E´ duelleren niet alleen de rijders en de kracht van hun auto”, zegt Max Viessmann. “Het is tegelijkertijd een race om efficiëntie en het beste energiemanagement. En precies deze gebieden zijn de drijvende kracht achter de huidige ontwikkeling van Viessmann.”

Brandstofceltechniek, warmtepompen, of digitale sturing van energievoorziening in “Smart Homes” – Viessmann komt de nieuwe behoeften van zijn klanten tegemoet met de grootst mogelijke verscheidenheid aan technische oplossingen in zijn branche. Hiermee zet de onderneming ook maatstaven op het gebied van duurzaamheid. Op de hoofdvestiging in het Hessische Allendorf bijvoorbeeld- waar 4500 van de 12000 werknemers wereldwijd werken – worden al sinds 2012 de klimaatdoeleinden van de regering voor 2050 behaald.
Het resultaat hiervan is een besparing van 40 procent op fossiele energie en een verlaging van de CO2-uitstoot tot 80%.

Bij de start van het seizoen in Hongkong op 2 en 3 december 2017 zal het op 21 september voorgestelde Panasonic Jaguar Racing I-type 2 zijn eerste raceronden rijden – maar nu met het karakteristieke Viessmann logo. Na verdere stops in Marokko, Chili, Mexico en Brazilië, komt de Formule ´E´ in april naar Europa.
Op 19 mei zal Duitsland gastland zijn voor de Grand Prix. Daar kunnen fans van het FIA Formule ´E´ kampioenschap ook langs de zijlijn innovatieve Viessmann producten ervaren.

Over Viessmann

De Viessmann Group is één van de meest toonaangevende fabrikanten van verwarmings-, industriële en koelsystemen. Het in 1917 opgerichte familiebedrijf telt 12.000 medewerkers en is goed voor een omzet van 2,25 miljard euro. Met 23 productievestigingen in 12 landen, met verkoopkantoren en vertegenwoordigingen in 74 landen en wereldwijd 120
verkoopvestigingen, is Viessmann sterk internationaal georiënteerd. 54 procent van de omzet wordt gerealiseerd in het buitenland.

Over Panasonic Jaguar Racing en Formula E

Jaguar keerde in oktober 2016 terug in de racewereld, en werd daarmee de eerste premium fabrikant die aan de ´all-electric´ FIA Formule E kampioenschap straatraces meedeed.
Behalve zijn ´all-electric´ concept is Formule E ook uniek in de wereld van de motorsport dankzij de keus van locaties. Met uitzondering van de E-Prix van Mexico, vinden alle rondes van het kampioenschap plaats op tijdelijke straatcircuits in het centrum van ´s werelds grootste steden. Elke actie, van training, kwalificatie tot de race zelf vindt plaats op één en
dezelfde dag. De racekalender start vanaf 2 december, en omvat 14 races in 11 steden, inclusief de dubbelraces in Hongkong, New York en de seizoenfinale in het Canadese Montreal.

Viessmann sponsort de „formule E”

Met het Viessmann logo op de Jaguar will Viessmann zijn naamsbekendheid verder aanscherpen en innovatieve producten een nieuw platform geven.

Download 300 DPI (JPG 990 KB)